Listor är skoj och tidsfördrivD

Hahah, jag o lisa har bestämt oss för att göra maaaassor av listor, vi hittade massor på en coool sida.
Vi ska göra likadana så om ni vill kan ni kolla lisas blogg:D


På den här listan får du bara svara med ett (1!) enda ord.
1. Var är din mobiltelefon?
Brevid

2. Var är din andra hälft?
Framför

3. Ditt hår?
Brunt

4. Din mamma?
Bäst

5. Din pappa?
Bäst

6. Det bästa du vet?
Kärlek

7. Din dröm inatt?
Saknad..

8. Din dröm/ditt mål?
Kärlek

9. Rummet du är i?
Lisas

10. Din hobby?
Massor

11. Din skräck?
Mardrömmar

12. Vad vill du vara om 6 år?
Cool

13. Vart var du igår kväll?
Stan

14. Vad är du inte?
Tööööööntig

15. En sak du önskar dig?
Pojkvän

16. Var du växte upp?
Stockholm

17. Det sista du gjorde?
Film

18. Dina kläder?
Blandat

19. Din TV?
(Va?)Svart:S

20. Ditt/dina husdjur?
Fiskar, (hah)

21. Din dator?
Mac

22. Ditt humör?
GLAD:D

23. Saknar någon?
Tyvär…

24. Din bil?
Mampaps

25. Något du inte har på dig?
Byxor

26. Favoritaffär?
Venne

27. Din sommar?
BÄÄÄÄST

28. Älskar någon?
Massor

29. Favoritfärg?
Oj..

30. När skrattade du senast?
Nyligen

31. När grät du senast?
Venne


Nämn något som gjorde dig glad igår: Mitt o lisas fuffens:D
Vad gjorde du kl 08 imorse: Sov?
Vad gjorde du för 15 min sedan: Tvätta bort mitt smink
Det sista du sa högt: Bajs
Det senaste någon sa till dig: Hahah(fånigt)
Vad har du druckit idag: Cola, vatten, oboy, juice
Vad var det senaste du åt: Godis
Vad var det senaste du köpte: Puder
Vad är det för färg på din ytterdörr: Vit och brun
Vad är det för väder hos dig nu: SNÖÖÖÖ! elr kanske slask just nu..:'(
Godaste glassmaken: CHOKLAD FFS<3
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nej, men jag tro att man kan känna att man passr ihop vid frösta ögon kastet elr typ ja asså jag ni fattar.
Sover du tungt: Haha, tydligen:P
Drömmer du mardrömmar: Typ aldrig men det händer.
Trivs du med ditt jobb: Jobb?
Favoritklädsel: Shorts-gadiatorsandaler-linnen, Jeans elr strumpbyxor.
Favoritlåt just nu: Massor
Vad ser du om du tittar till höger: En stol
Vad gör dig glad just nu: Lisa linnéa sjöberg
Vad ska du göra härnäst: Sova typ
Höger eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Glad
Favoritgodis: Surt
Kläder just nu: Stortröja typ:P
Sommarplaner: Ridläger och sommarhäst sen vet jag inte:S Va hemma me koooompisrna typ.
Hur många kuddar sover du med: Två typ
Spelar du något instrument: Nej
Morgon eller nattmänniska: Nattmänniska
Vad är viktigast för dig: Familj, kompisar, kärlek
Är du kittlig: Hahah, ja!
Snarkar du: Neeej
Stjärntecken: Oxe
Äckligaste insekten: Mygga, fyfan
Längtar du mest efter just nu: Pojkvän


Matvanor:
Bästa maträtt? Vet inte det bror på
Bästa dryck? COCA COLA
Hat dryck och maträtt? MJÖLK OCH KORV
Bästa alkoholdryck? Cider
Använder du smör på smörgåsen? Japp, men väldigt lite
Smågodis eller färdiga påsar? Smågodis?
Favoritglass?Choklad :D

Shoppingvanor:
Hur mycket shoppar du för varje månad? Vet inte
Har du mer skor än kläder? Hahah nej? vem har de?
Favoritplagg? Vet inte men kan inte leva utan mina linnen från gina
Hatplagg? Mina jeans, asså dom e jätte snygga men typ 100storlekar förstora

Arbete, utbildning:
Jobbar eller pluggar du? Pluggar
Vad vill du bli? Frisör
Trivs du med ditt jobb/din utbildning? Jaaa:D
Är lönen viktigast? Nej

Boende:
Lägenhet eller hus? Lägenhet och radhus
Framtidsplaner med boende? Snyggt
Litet eller jättestort?  Lagom
Landet eller mitt i stan? Om jag måste välja mellan det så mitt i stan
Mysigt eller sterilt? Mysigt

Lite allt möjligt:
Har du barn? Hahah, jag massor, lite ung?
Är otrohet okej? Nej
Älskar du någon? Japp, massor
Betyder familjen mycket för dig? Ja som fan
Är du lojal? Ja:) vet inte riktigt va det e men lisa sa att jag va det
Tycker du om att dricka dig full? Nej
Hemmafest eller krogen? Hemmasfest asså alla fall nu men kanske inte när man e äldre


1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där? "Serena", började Eleanor och slätade ut sitt blanka, Fek-
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? Väggen
3. Vad var det senaste du såg på tv? Film:D Drag me to hell
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är: 01:26
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu? Lisas babel
6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då? Spanien tror ja och olika
7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen? Facebook
8. Vad har du på dig? Stortröja
9. Drömde du något inatt? I så fall - vad? Ja men jag glömde
10. När skrattade du senast? Nyss
11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu? Tavlor, hyllor och färg
12. Har du sett något konstigt på sistone? Nja tro inte det
13. Vad tycker du om den här utmaningen? Oj vilken utmaning
14. Vilken var den senaste film du såg? Drag me to hell
15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa? Kläder, skor och massa mer
16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till. Jag har klaustrofobi
17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara? Fred på jorden.
18. Tycker du om att dansa? Jaaaaaaaaa:D
19. George Bush? Är en man
20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka? Alekay, Leo, Paulina, Ebba asså jag vet inet riktigt
22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands? Kanke, men tror jag vill bo i sverige då e det ju så skönt när man åker utomlams;)
23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten? Värlkommen mannen

Dagens humör: Glad:D
Dagens borde: Städa
Dagens frisyr: Uppsatt
Dagens klädsel: Jeans tights, svartlinne och blommig sjal
Dagens planer: Sova
Dagens vill ha: Snyggg nyårsklännig
Dagens längtan: Pojkvän
Dagens fundering: Vilken färg på klocka jag ska köpa
Dagens beroende: Skratt
Dagens tråkigaste: Äta
Dagens tidning: Har inte läst nån tidning ida
Dagens låt: Vetinet

1 - Hur länge har du bloggat? Sen november 08 men hade en annan innan så lite längre
2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? Haha dedet kommer ja inte ihåg
3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i? KENZAS!
4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? Sorgliga
5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? Kissies, Kenzas, Dessis, Paow, min kompisars typ,
6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)? Modebloggar och dagboksbloggar e dom flesta
7 - Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om. Dessie
8 - Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. Vet inte men typ mina kompisars
9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? Asså typ min familj, dom bryr sej inte och mina kompisar gör ju också det så dom är väl bara vana
10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? Det vet jag ju inte säkert men tror det
11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? Asså jag berättar/visar ju inte allt för privata saker men ganska.
12 - Nämn en sak som du aldrig bloggar om, och varför. Asså jag vet inte riktigt
13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? För att det är kul inte direkt för nån annans skull, jag syftar ju inte bli känd direkt.
14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? Nej inte helt o hållet men man kan ju få en anning om hur dens liv är.
15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? Nej
16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? Haha, nej varför skulle det va det?
17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Haha nej inte direkt kanske lite innerst inne men oftast tar jag inte åt mej av folks idiotika komnt den säger mer om dom än mej.
18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar? Inte i andras men i min egen
19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig? Att man känner sej tvungen att blogga varje dag
20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? Japp

Namn: Jonna Paulina Lundh
Piercingar: Öronen vill ha i naveln
Tatueringar: Nopp
Längd: Vet inte 156cm tror jag
Skostorlek: 39
Hårfärg: Brun
Fräknar: Nej, vilket känns lite mobbat fast ibland när jag blir solbränd
Motto: Varför tala sanning när man kan ljuga? hahha mitt o alicias cooola motto

Kär? Vet inte riktigt önskar de va nån annan
Önskar du att du bodde någon annanstans? Nej inte direkt
Tycker du att du är attraktiv? Ja alltid:P
Dricker du? Inte ofta men
Röker du? FUCK NO
Vilket schampo använder du? Tony&gay oftast annars nåt annat
Vilken parfym använder du? DKNY eller Christina Augulera
Vad är du rädd för? Mardrömmar och tandläkare, hehe
Gillar du att tvätta? Kläder? Nej?
Gillar du berg- och dalbanor?  Jaaaaa:D

Senaste...
Filmen du hyrde? Drag me to hell
Filmen du köpte? Det kommer jag inte ihåg
Låten du hörde: Do you remember
Låten du laddade ner? Laddar typ aldrig ner låtar
Personen du ringde? Lisa
Personen som ringde dig? Lisa
TV-program du såg? Kollar aldrig på tv
Person du tänkte på? .....


Favorit...
Låt: Massor
Sak att göra: Shoppa, rida, fotboll, kompisar..
Sport: Fotboll ridning
Dryck: Coca cola
Kläder: Baaaajs läs längre upp, men kan inte leva utan jeans
Film: Massor, men baksmällan e sköööön
Bil: ?
Serie: Gossip girl forlife

Har du någonsin...
Gråtit över en pojke? Jaa.....
Gråtit över en flicka? Ja, aldelles för många ggr
Ljugit för någon? Ja tyvär
Varit i slagsmål? Haha inget seriöst
Blivit arresterad? Nej
Träffat någon från internet IRL? Ja

Antal...
Gånger du varit kär? Massor
Gånger ditt hjärta brustit? För många
Hjärtan brustet på grund av dig? Det har hänt...
Tjejer du kysst? Typ 7-9
Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? Typ alla
Gånger ditt namn varit med i tidningen? Det vet jag inte

Senaste...
Boken du läste? Malin+Rasmus=Sant
Personen du fick e-mail av? Inte fan vet jag
Personen du fick brev av? Vem skickar brev?
Personen du fick sms av? Hanna
Gången hela din familj åt middag tillsammans? Asså mina föräldrar e skilda så rätt länge sen
Saken du köpte? Puder

Vad har du gjort idag? Varit m L,A och S
Var det kul? OFC:D
Brukar du svära mycket? Ja, lite för mkt kanske
När stiger du upp på morgonen? Sent om jag får välja
Vad har du på dig? Stor prickig tröja
Vad ska du göra ikväll? Sova
Vad är du allergisk mot? Inget
Var har du ont? Lite i huvudet
Använder du hårspray? Jaa
Kan du stå på händer? Hahha, nej....
Håkan Hellström eller The Ark? Håkan
Salt eller socker? Salt
Gillar du ketchup? Inte specielt
Är du glad nu? Ja det är jag väl
Var du glad igår? Ja, jag va ju m lisfis och kåbe
Vad dansar du till? Det som går att dansa till typ:D
Stockholm är... ? Cooooolt
Göteborg är... ? Tööööööntigt
Kan du sjunga? Hahah, nej inte enligt mej själv alla fall
Spaghetti eller makaroner? Spaghetti
Land du vill besöka? Bajslandet:D

Ta fram telefonboken i din mobil. Bläddra fram till det namn som har följande plats...

Har du kysst nummer 7? Alex från väsarö - Hahha, nej
Brukar du hänga med nummer 19? Anton danilelsson - Ja alltid, hah nej inte direkt
Gillar du nummer 26? Bengan - Ja det gör jag väl
Är 15 din bästis? Anna sindarve!<3 - Nej men va mkt m henne i sommras:)
Älskar du nr 10? Amanda min gammla ridlärare - Asså ja på sätt o vis
Är nr 20 bra? Beats gulle<3 - Jaaaa, superbra:D
Har du träffat nr 9 i veckan? Alva wretholm -Ja tror det
Har nr 16 gått i samma klass som du? Anna westerlund - Nej men samma ridgrupp:P
Vet du om nr 31 har ett förhållande? Caroline lindgren - Neej:)

FEM SKULLE
1. Skulle du vilja vara längre? - Ja men inte mkt
2. Skulle du vilja väga mer? - Absolut inte
3. Skulle du bli arg om din flickvän gjorde slut om du har/hade någon? - Inte arg men ledsen
4. Skulle du vilja ha sex med en kändis? - Kanske
5. Skulle du vilja dricka dig full nu? - Nej inte just nu

NIO KAN

1. Kan du röra på öronen? - Nej
2. Kan du slicka dig på näsan? - Hahha, nej
3. Kan du kolla i kors med ögonen? - Det är väl klart?
4. Kan dina föräldrar lita på dig? - Dom gör oftast det och ibland kanske lite för mkt
5. Kan du låta bli att prata på 4 timmar? - Hahhaahah, nej det skulle jag aldrig klara om jag inte sov
6. Kan du va på en fest utan att dricka? - Ja
7. Kan dina vänner lita på dig? - Ja och hoppas dom gör det
8. Kan du tänka att pierca dig i naveln? - JAAAAA:D
9. Kan du låta bli att spendera pengar i en affär om du har pengar? - Ja

TOLV HAR
1. Har du någonsin ljugit för dina föräldrar? - Japp,
2. Har dina föräldrar sagt att dom älskar dig? - Ja ofc:P
3. Har du syskon? - Ja, brorsor
4. Har dina föräldrar ljugit för dig? - Vet inet
5. Har du varit full den här månaden? - Nej
6. Har du redan tröttnat på dom här frågorna? - Tycker de e lite kul
7. Har du borstat tänderna den senast timmen? - Nej
8. Har du pussat någon som är fyra år äldre? - Ja
9. Har du haft sex med någon som är fyra år äldre? - Nej
10. Har du haft ett förhållande med någon som är fyra år äldre? - Nej
11 Har du funderat på hur det skulle vara att testa droger? - Ja, men vill inte
12. Har du ljugit på någon fråga än då? - Nej

TJUGO VEM.

1. Vem är din bäste vän? - Alicia, lisa och hanna
2. Vem älskar du? - Massor
3. Vem hade du senast sex med? - Ingen
4. Vem vill du bli full med? - Lisa!!
5. Vem är den bästa artisten? - Vet inte
6. Vem pratade du senast i telefon med? - Lisafisa
7. Vem har du en liten crush i? - Det du:P
8. Vem är snyggast i hela världen? - Oh, det va svårt:S
9. Vem skulle du ge en miljon till om du va tvungen att ge bort det? - Mina kompisar
10. Vem är snällast i världen? - Alla har sina stunder..
11. Vem är din bästa kompis? - Det står ju där uppe
12. Vem vill du prata med? - Just nu jocke
13. Vem sov du senast med? - Lisa
16. Vem vet allt om dig? - Ingen
17. Vem kysste du senast? - Jocke
18. Vem Kramade du senast? - Alicia
19. Vem kan berätta allt för dig? - Den som vill
20. Vem kan du berätta allt för? - Alicia, lisa, hanna, sofia, tilde asså typ dom flesta va mina kompisar

 


Kommentarer
Postat av: alicia:)

hahahahahahah vilket liiiiv jonna ;)<3

2009-12-29 @ 21:02:41
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0